اردک

غذای اردک

اردک

اردک

خصوصیات فیزیکی اردک

اردک پرنده ای از گونه مرغابی سانان است. اردک دارای منقاری بیل شکل است که یکی از دلایل شکل منقار این پرنده کفخواری است. کفخواری به این معنا است که این پرنده با منقار خود از کف زمین غذاهای مورد نیاز خود را جارو میکند و مانند پرنده های دیگر نوک نمیزند.

از خصوصیات ظاهری اردک پکنی میتوان به بدن کشیده سینه پهن رنگ سفید منقار و پاهای پرتغالی رنگ وضخیم وزن گیری بهتر نسبت به نژادهای دیگر اشاره کرد.

مزایای اردک پکنی نسبت به دیگر نژادها:

  • اردک پکنی نسبت به دیگر نژادها دارای خصوصیات بهتری میباشد ودر بین نژادهای موجود در ایران نژاد برتر میباشد.
  • از خصوصیات بارز این نژاد میتوان به تخم گزاری بیشتری در سال حدود ۱۵۰ الی ۱۸۰ تخم اردک میباشد.
  • وزن تخم اردک پکنی نسبت به تخم های دیگر اردکها محکمتر و سنگینتر میباشد که وزن آن حدودا ۸۵ گرم میرسد.
  • وزن اردک پکنی نر بین ۴ تا ۵/۴ کیلو میباشد در صورتی که نژادهای دیگراز۳ الی۴ حداکثر میباشند.بغیر از اردک های نر مولد وزن اردک های پکنی بین ۵/۳ الی ۴ کیلو میباشد.

مصارف اردک پکنی:

اردک پکنی به علت زود وزن گرفتن یکی از بهترین گزینه های برای مصارف خوراکی میباشد همچنین به علت تخم گزاری بیشتر نسبت به دیگر اردک ها در سال بسیار بیشتر از سایر نژادها برای مصارف جوجه کشی استفاده میشود.

جوجه کشی اردک پکنی:

جوجه کشی اردک پکنی یکی از بصرفه ترین روشهای درآمد زایی از اردک میباشد.
تخم اردک پکنی بعد از قرار گیری در دستگاه جوجه کشی ۲۸ روز زمان نیاز دارد تا متولد شود که از ۲۵ روزگی از قسمت ستر دستگاه به قسمت هچر تخمها باید منتقل شوند.در اتاق مادر در ۱۰ روز اول احتیاج به رسیدگی های اولیه و ضروری دارند که در مقاله مربوطه آن را مطالعه نمایید.

تغذیه اردک پکنی و دورگه:

به طور کلی جیره غذای اردک با دیگر طیور به کلی فرق میکند.به این صورت که اردک ها در دمای بسیار سرد یا تا حدودی گرم مقاومت فیزیکی بیشتری نسبت به دیگر طیور دارند. از این رو به علت چربی دار بودن بدن اردک باید در جیره غذایی آنها پروتئین و مواد چربی از قبیل سویا استفاده شود. لازم به ذکر است جیره غذایی اردک های مجموعه فتاح نوین توسط کارشناسان مجرب مجموعه ساخته شده و اختصاص به این مجموعه دارد.

زبان اردک

زبان اردک دارای آجهای بسیار زیادی میباشد که از بین غذاهای موجود در زمین فقط چیزهای را میخورند که مختص بدن خود اوست. اردک ها به هیچ عنوان علاقه ای به خوردن غذای خشک ندارند مگر مجبور باشند. و غذای خشک را هنگامی میخورند که آن را با آب مخلوط میکنند و اگر به اجبار غذای خشک بدون آب بخورند باعث مرگ اردک میشود.

زبان اردک
غذای اردک

۶ کلیه اردک

شاید کمتر کسی بداند اما اردک دارای شش کلیه میباشد که یکی از دلایل قوی بودن سیستم بدنی اردک همین موضوع میباشد. اردک هنگامی که غذای خود را انتخاب کرده و میخورد کلیه های این پرنده غذا را پالایش میکنند و مانع از آسیب دیدن اردک میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.